Tidspunkt: 11.april 2023 kl. 18.00
Sted: Skansen

Fra styret: Aagot Opheim, Ulf Stordalmo, Wolfgang Born og Chris Thomas Skogli (leder), Isabelle Sande, Anja Diez.

Andre: Kristian Rye (elvesjef), Magne Lysberg (medlemsansvarlig), Håvard Dahlen (sosialsjef), André Berger, Anders Foldvik (juniorsjef), Monica Engan Døhl (avtroppende kasserer)

1. Fast punkt: Godkjenning av referat fra forrige styremøte, valg av referent og sjekk av habilitet.

Referat godkjent og Chris Thomas referent.

Ingen styremedlemmer er inhabile i saker som skal behandles.

2. Fast punkt hvert kvartal (januar, april, juli, oktober): Økonomisk status

Kort oppdatering på antall betalte medlemskontingenter. Ellers ingen saker til orientering

3. Fast punkt: Rapporterte HMS-hendelser

Ingen rapporterte hendelser

4. Padletinget

Diskusjon om valg på padletinget. TKK er representert ved Chris Thomas Skogli, Aagot Opheim og Ulf Stordalmo.

Styret hadde ingen innspill til padletinget.

5. Fiberbredbånd til klubbhuset (orientering)

TKK har inngått en intensjonsavtale med NTE om fiberbredbånd. Dersom andre aktører på Skansen også blir med, så starter graving og installasjon i mai.

6. Arbeidet med brygge (orientering)

Svar 11.april fra Trondheim Havn; De har ikke hatt møte med RS angående flytting.

7. Arbeidet med nytt reolbygg / båthus (orientering)

Trondheim Havn anbefaler at planer for båthus avventes inntil plassering for brygge er permanent avgjort. Styret tar det til orientering, men vil fortsatt jobbe for at det ikke blir stillstand i prosessen.

8. Pirbadet - de siste øktene

NTNUI skal fjerne utstyr fra pirbadet. Men det er polobåter tilgjengelig fortsatt.

Vedtak: Hør med Peter Boros om hvor lenge vi har bestilt. Sjekk om vi kan bruke en eller to av onsdagene for å arrangere rullekurs. Håvard Dahlen tar ansvar for å sjekke opp hva vi kan gjøre med rullekurs.

9. Profesjonalisering av styrearbeid

TKK kan forbedre styrearbeidet, slik som organisering av styremøtene, protokollføring og oppfølging av saker. Klubbens lov stiller også noen krav til gjennomføringen. Chris Thomas foreslår følgende tiltak for å profesjonalisere styrearbeidet i TKK.

1. Det bestemmes dato for styremøter for 6 måneder fremover (feks høst/vår). Dette er en normal prosedyre. Det vil også sikre at klubbhuset er ledig når vi skal ha møte, og samtidig redusere arbeidsmengden til styreleder.
  2. Styret i TKK vurderer å ta i bruk styreportal. Dette sikrer at vi har kontroll på styredokumentene og vedtakene og at alle styreprotokoller signeres i henhold til lovgiving.

Vedtak: Det bestemmes datoer samlet for styremøtene henholdsvis før og etter sommeren. Chris Thomas sjekker opp angående styreportal.

10. Representasjon på årsmøtet til Idrettsrådet

• Chris Thomas orienterte om årsmøtet til Idrettsrådet
  • Velge representanter fra TKK
  • Saker

Vedtak 1: Følgende representerer TKK: Anders Foldvik, Isabelle Sande, Kristian Rye. Ulf Stordalmo og Chris Thomas Skogli meldes inn som vara.

Vedtak 2: Chris Thomas forsøker å formulere sak angående prioritering av tilgjengelighet for de som vil utøve idrett. Det vil si at vi ønsker at Idrettsrådet skal utfordre Trondheim Parkering på om det er nødvendig å ha parkeringsavgift på Skansen 24/7. Dette kan også gjelde andre steder og idretter hvor parkering er nødvendig for å utføre aktiviteten.

11. Foreningen for Natur og Friluftsliv

Er det et ønske at TKK involverer seg her?

Vedtak: Chris Thomas passer på å spre info til gruppene som er relevant.

12. Fast punkt: Årshjul - hva må huskes nå og frem til neste styremøte

• Husdugnad
    • Det blir 22.april. André sender ut info snarest og lager facebookarrangement. Sosialgruppa tar ansvar for servering.
    • Chris Thomas eller Wolfgang legge ut info på TKK.no.
  • Avplask
    • iSonen. Chris Thomas lager arrangement.
    • Grilling (André fikser grill), folk bes ta med egen mat.

1. Fridykkerklubben har kommet med tilbakemelding om at det er ganske skittent på bad og garderobe og at døra har stått åpen ved noen anledninger.

Vedtak: Siden TKK knapt er på Østmarkneset mellom oktober og mai, mens fridykkerklubben har sitt klubbhus der er det naturlig kanskje enklere at fridykkerklubben tar ansvar for det praktiske, mot betaling fra TKK. Chris Thomas forhandler avtale med TFK som vedtas på neste styremøte.

2. Styremøter før sommeren

Styret har avtalt følgende møter:

10.05 kl 18.00
13.06 kl 18.00